پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۰۹ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

«دیباچه» برای تحلیل و بررسی وضعیت تیم ملی در جام جهانی با نیما نکیسا، دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران، گفتگو کرده که ماحصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

نیما نکیسا: تیم ملی در جام جهانی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده ولز، اسکاتلند و اوکراین هم گروه است. هم گروهی ایران با این تیم‌ها به معنای این است که اگر تیم ملی بتواند در این بازی‌ها موفقیتی به دست بیاورد و نتایج خوبی کسب کند این نتایج به چشم خواهد آمد و واکنش‌های مثبتی به وجود خواهد آمد. ما در بازی نخست باید با انگلیس بازی کنیم که یکی بهترین تیم‌های دنیا است و عملکرد موفقیت آمیز ایران در مقابل این تیم می‌تواند بازتاب خوبی در این بازی‌ها داشته باشد. در بازی  دوم ما با برنده ولز، اوکراین و اسکاتلند مواجه خواهیم شد و در نهایت در بازی سوم با آمریکا بازی خواهیم کرد. من معتقدم تیم ملی ایران در شرایطی قرار دارد که اگر بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد و اردو‌های خوبی قبل از برگزاری جام جهانی برگزار شود، کشورمان این شانس را خواهد داشت که برای اولین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کند. من این اتفاق را دور از دسترس نمی‌بینم و معتقدم در صورت تمرکز و حمایت از بازیکنان تیم ملی این مهم امکان پذیر خواهد بود.

 دروازه بان ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ادامه داد:واقعیت این است که برخی تلاش می‌کنند به تیم‌های هم گروه ایران در جام جهانی به دلیل برخی مسائل جنبه سیاسی بدهند. این در حالی است که در ماهیت ورزش موضوع سیاست مطرح نیست و ورزش رویکردی متفاوت را دنبال می‌کند. اگر ما به شعار‌های المپیک و بازی‌های جهانی دقت کنیم متوجه می‌شویم که شعار این بازی‌ها برداشته شدن مرز‌ها و نزدیک شدن ملت‌ها به همدیگر و رسیدن به تعالی در ورزش است. به همین دلیل کسانی که تلاش می‌کنند از هم گروهی ایران با آمریکا و انگلیس از آب گل آلود ماهی بگیرند، برخلاف رویکرد ورزشی رفتار می‌کنند که کار ناپسندی است.

 خط هافبک و حمله ایران می تواند عامل موفقیت کشورمان در جام جهانی باشد / برخی تلاش می کنند به تیم های هم گروه ایران در جام جهانی، جنبه سیاسی بدهند!

 وی تصریح کرد: تیم ملی ایران از بضاعت خوبی در جام جهانی برخوردار است. به همین دلیل اگر برخی نقاط ضعف تیم ملی پوشش داده شود، شرایط تیم ملی بهتر خواهد شد و می‌تواند بازی‌های خوبی در مقابل تیم‌هایی مانند انگلیس ارائه دهد. به عنوان مثال بین مثلث دو دفاع و دروازه بان تیم ملی یک فضای گپی وجود دارد که در بازی مقابل امارات نزدیک بود ایران گل بخورد که در نهایت یک اخراجی داد و در بازی ایران و کره جنوبی در دور رفت نیز باعث شد «سون» بازیکن تیم کره جنوبی با بیرانوند تک به تک شود و در نهایت از این منطقه گل خوردیم. این در حالی است که ما در خط میانی و مهاجم، از بازیکنان بسیار خوبی برخوردار هستیم که این نکته می‌تواند در موفقیت تیم ملی نقش موثری داشته باشد. با این وجود در پنج نفر آخر تیم ملی و بین چهار دفاع و دروازه بان باید تمرینات اختصاصی بیشتری انجام بدهیم. بهترین روش در این زمینه این است که بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود و تیم ملی بتواند با تیم‌های بزرگ جهان بازی کند تا نقاط ضعف تیم مشخص شود و برای جام جهانی مرتفع گردد.

نکیسا همچنین درباره وضعیت دروازه بانان تیم ملی گفت: خوشبختانه تمامی دروازه بان‌های تیم ملی در شرایط مطلوبی قرار دارند که این می‌تواند خیال مربیان را از دروازه تیم ملی راحت کند.

گفتگو از: احسان انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار